Nowoczesny marketing online to coraz bardziej złożony i wymagający obszar działalności firm. Dziś już nie wystarczy po prostu „być w internecie”. Aby skutecznie pozyskiwać klientów, należy łączyć wiele kanałów promocji, które idealnie ze sobą współgrają. Dobrym przykładem takiego działania są kampanie SEO oraz PPC (Pay Per Click). Z tego artykułu dowiesz się, dlaczego warto zlecić prowadzenie obu tych działań jednej wyspecjalizowanej firmie, jak agencja SEO SEM Sociends, oraz jakie wymierne korzyści biznesowe niesie ze sobą takie rozwiązanie.
Istnieją dwie filozofie, które realizują marki we współpracy z zewnętrznymi Partnerami w tym zakresie. Jedna z nich mówi, aby rozdzielać działania pomiędzy inne agencje, gdyż wtedy otrzymuje się więcej informacji zwrotnych i różne punkty widzenia. Druga mówi, że lepiej jest zintegrować działania w jednej agencji, aby zaplanować pracę lepiej, a zmiany odbywały się szybciej. Dzisiaj przyjrzymy się drugiemu podejściu.
Jeżeli jesteś ciekaw, jakie role może pełnić współpraca z agencją w firmie, sprawdź nasz dodatkowy artykuł.
SEO SEM – Co to jest?
Zacznijmy od podstaw. SEO SEM – co to właściwie oznacza? SEO (Search Engine Optimization) i SEM (Search Engine Marketing) są ze sobą często zestawiane, choć nie oznaczają dokładnie tego samego.
- SEO (Search Engine Optimization) to działania mające na celu poprawę widoczności Twojej strony w organicznych wynikach wyszukiwania Google. Składa się na to optymalizacja techniczna, wartościowe treści, odpowiednie słowa kluczowe oraz skuteczna strategia link buildingu.
- SEM (Search Engine Marketing) to pojęcie szersze, które obejmuje zarówno SEO, jak i płatne działania marketingowe w wyszukiwarkach (PPC). SEM łączy więc naturalną widoczność strony z płatnymi reklamami, dając kompleksowe możliwości promowania marki.
Dlatego właśnie agencja SEO SEM to partner, który zapewnia kompleksową obsługę, integrując działania organiczne i płatne w jednym, spójnym systemie marketingowym.
PPC – Co to jest?
PPC, czyli Pay Per Click, to kampanie płatne, które pozwalają natychmiast zwiększyć widoczność Twojej firmy w wynikach wyszukiwania oraz innych kanałach reklamowych, takich jak Meta Ads czy Google Ads. Charakterystyczną cechą PPC jest model rozliczeń – płacisz za każde kliknięcie w reklamę, a nie za samo jej wyświetlenie.
Każdą kampanię możesz również łatwo policzyć, a jej wyniki pod kątem sprzedaży i nowych osób na stronie widoczne są niemal natychmiast.
Najczęściej stosowanymi kanałami PPC są:
- Google Ads (sieć wyszukiwania, kampanie produktowe, sieć reklamowa),
- Meta Ads (Facebook + Instagram)
- LinkedIn Ads (dla B2B),
- kampanie wideo na YouTube (element Google Ads)
Dobrze zaprojektowane kampanie PPC pozwalają precyzyjnie dotrzeć do wybranej grupy odbiorców, kontrolować koszty oraz dynamicznie reagować na efektywność działań.
Jedna agencja SEO + PPC = Strategiczna przewaga
Zlecenie prowadzenia działań SEO i PPC doświadczonej agencji SEO SEM, takiej jak Sociends, to przede wszystkim zyskanie strategicznej przewagi na rynku.
W jednym miejscu uzyskujesz kompleksową usługę, która pozwala na precyzyjne zaprojektowanie całej ścieżki klienta (customer journey), począwszy od budowania świadomości marki, przez generowanie ruchu na stronie, aż po finalną konwersję sprzedażową.
- Spójność działań – Kiedy jedna agencja odpowiada za obie strategie, unikniesz sytuacji, w której różne firmy realizują działania na własną rękę, tracąc spójność przekazu. W Sociends kompleksowo planujemy całość lejka marketingowo-sprzedażowego, co zapewnia optymalną efektywność.
- Customer journey – Dzięki połączeniu SEO i PPC możliwe jest dokładne przeanalizowanie ścieżki klienta od pierwszego kontaktu do zakupu. Pozwala to idealnie dopasować strategię do potrzeb klientów, zwiększając konwersję oraz ROI.

Planując Twoje działania marketingowe, za każdym razem dokładnie badamy Twój biznes i określamy kluczowe wskaźniki efektywności (KPI). Całość mierzymy i dostosowujemy strategię w taki sposób, aby uzyskać jak najlepszy poziom rentowności Twojego marketingu.
Co jeszcze? Informacje o postępach otrzymujesz w perspektywie miesięcznej + tygodniowej. Rozmawiamy z Tobą na bieżąco o nowych działaniach i wychodzimy z inicjatywą, abyś mógł wycisnąć maksimum z zasobów, które posiadasz.
Wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania i przemyślane działania
Integracja SEO i PPC pozwala jednocześnie uzyskiwać wysokie pozycje zarówno w wynikach organicznych, jak i w reklamach płatnych Google. Twoja firma staje się bardziej widoczna, a użytkownik częściej styka się z marką na różnych etapach poszukiwań.
Dodatkowo, dzięki działaniom na wizytówkach Google (Google Moja Firma), agencja SEO SEM Sociends gwarantuje, że Twoja marka będzie silnie reprezentowana na lokalnych rynkach.

- Dominacja na pierwszej stronie Google sprawia, że konkurencja zostaje w tyle.
- Zwiększenie ruchu na stronie, a co za tym idzie, lepsze wyniki sprzedażowe.
- Wzmocnienie marki oraz zaufania do niej, gdyż użytkownik widzi Cię w wielu miejscach naraz.
Dzięki spójnej strategii możesz totalnie opanować najważniejsze biznesowo frazy kluczowe dla Twojej firmy, co zwiększy szansę, że klienci, na których Ci zależy, przejdą na Twoją stronę / sklep i dokonają zakupu.
Korzystasz wtedy na tym, że za pomocą PPC (kampanii płatnych) pozyskujesz najważniejsze pozycje, a wynik organiczny je wspiera (SEO). Dodatkowo Twoja marka zyskuje też na świadomości, gdyż realizując działania w taki sposób po prostu jest jej więcej.
Kontrola nad budżetem i możliwość dokonywania przesunięć w trakcie współpracy
Jedną z największych zalet współpracy z jedną agencją jest pełna kontrola nad budżetem. Dzięki kompleksowym działaniom łatwiej jest analizować, które kanały przynoszą najlepsze rezultaty.
W Sociends na bieżąco monitorujemy wyniki działań SEO SEM i PPC, rekomendując przesunięcia budżetu tam, gdzie daje to największą efektywność. Tygodniowe raporty i wypełnianie tabel z Twoimi wynikami znacznie w tym pomaga.
Dzięki temu możesz błyskawicznie reagować na zmiany na rynku lub wyniki kampanii, co zapewnia optymalne wykorzystanie budżetu.
Przykład: Chcesz przenieść część budżetu SEO do kampanii Google Ads ze względu na potencjał większej sprzedaży, a po 3 tygodniach przenieść go znów do działań SEO. Pracując z nami zrobisz to szybko i skutecznie w ramach jednej firmy.

Remarketing i zdobywanie nowych klientów – pełna kontrola
Remarketing to istotna część kampanii PPC, umożliwiająca ponowne dotarcie do osób, które już odwiedziły Twoją stronę, ale nie dokonały konwersji. Integrując SEO i PPC, skutecznie wykorzystujemy potencjał remarketingu, aby maksymalizować sprzedaż.
- Dokładne określenie grup docelowych dzięki połączonym danym z SEO i PPC.
- Wyższa skuteczność reklam, ponieważ klient widzi precyzyjnie dopasowane treści.
Jak to robimy? Generujemy nowy ruch stosunkowo tanio za pomocą działań SEO. Tworzymy treści i dokonujemy innych działań, aby Twoja strona wyświetlała się organicznie coraz większej liczbie klientów. Wiemy, do kogo trafić i w jaki sposób zaplanować strategię słów kluczowych celem sprowadzenia wartościowego ruchu.
Użytkownicy wchodzą w coraz większej ilości na Twoją stronę. Zapoznają się z ofertą i… wychodzą, a to często zbyt mało, by dokonali zakupu lub podjęli inną akcję.
Aktywizujemy ich za pomocą kampanii płatnych (np. Google Ads) za pomocą remarketingu i pokazujemy im więcej Twoich reklam. Dzięki temu jesteśmy w stanie trafić np. do osób, które oglądały dane produkty lub odwiedziły konkretną kategorię.
Budujemy więcej punktów styku, a klient widząc Twoją ofertę kilka razy nabiera do Ciebie większego zaufania. Finalnie kończy się na tym, że dokonuje zakupu, a Ty cieszysz się spójnością i rentownością działań marketingowych.
Uzupełnianie się kanałów i wsparcie kompleksowe partnera
Kiedy działania PPC wspierają pozycjonowanie organiczne i odwrotnie, wyniki są znacznie lepsze niż przy działaniu osobno. Nasza agencja SEO SEM – Sociends, planuje kompleksową strategię marketingową, która maksymalizuje wykorzystanie każdego kanału.
- Wspólna analiza danych z Google Ads i Google Analytics pozwala dokładnie ocenić efektywność działań.
- Kampanie PPC testują słowa kluczowe, które następnie są wykorzystywane w SEO, zwiększając jego efektywność.
Oszczędności – mniej komunikacji, mniej spotkań, lepszy efekt
Jednym z ważniejszych powodów, dla których warto skorzystać z kompleksowej usługi SEO i PPC, są oszczędności.
- Mniej spotkań i komunikacji – współpraca z jedną agencją SEO SEM oznacza mniejsze koszty i mniej czasu poświęconego na koordynację działań. Spotykamy się raz całym zespołem i dokonujemy ustaleń, które w przeciwnym scenariuszu podejmowałbyś uczestnicząc w ciągu różnych rozmów.
- Doskonałość operacyjna – zamiast tracić energię na komunikację pomiędzy agencjami, możesz skupić się na rozwijaniu biznesu. Zajmiemy się analizą marketingową Twojej konkurencji, aktywnym proponowaniem nowych rozwiązań i działaniami analitycznymi. Dostosujemy Twoją strategię do warunków na rynku i wyników sprzedażowych. Doradzimy Ci w temacie kanałów i formatów, jakie warto realizować, gdy chcesz trafić do konkretnego typu klienta.

Podsumowanie – Dlaczego Sociends?
W Sociends doskonale rozumiemy potrzeby współczesnego biznesu. Kompleksowe podejście do marketingu online, łączące skutecznie SEO i PPC, pozwala osiągnąć znacznie lepsze wyniki niż działanie rozproszone. Oferujemy strategiczną przewagę, kontrolę nad budżetem, pełną integrację kanałów i oszczędności.
Wybierz nas, aby zyskać partnera, który zadba o Twój marketing od A do Z – efektywnie, merytorycznie i z nastawieniem na realne wyniki biznesowe.

Adrian Prędkiewicz
Founder
Konsultant ds. marketingu B2B, strategii i komunikacji. Zwiększa rentowność firm planując, wdrażając i ulepszając działania marketingowe. Łączy doświadczenie, kreatywność i wiedzę wypracowując celne rozwiązania. Szeroki zakres wykonywanych zadań i praca z firmami z różnych branży dały mu umiejętności tworzenia i wdrażania zróżnicowanych kampanii według oczekiwań rynku.