Nasza współpraca z Selly ma długą historię i może być dowodem na to, że przy skrupulatnym realizowaniu starannie zaplanowanego zestawu działań możemy rosnąć razem jako Partnerzy od lat. Przykład w którym Partnerzy i pracownicy firmy wkładają serce i wiedzę w jej długoterminowy rozwój. Rozpoczęliśmy prowadząc Fanpage na Facebooku, a obecnie spieramy na każdym etapie marketingu, tworząc skuteczny lejek.
Selly.pl to to gotowy i jednocześnie skalowalny sklep internetowy w modelu SaaS. To oprogramowanie umożliwiające prowadzenie i rozwój własnego, profesjonalnego i nowoczesnego sklepu online z pomocą wykwalifikowanych doradców i ogromnej liczby dostępnych funkcjonalności.
Obecnie jest to szybka i zindywidualizowana pod kątem potrzeb sprzedawców platforma sklepów.
Jakie mieliśmy zadanie?
Naszym zadaniem, już od rozpoczęcia współpracy w 2018. roku, było dbanie o komunikację marketingową firmy. Celem było zadbanie o określony wizerunek w mediach społecznościowych i tworzenie profesjonalnych treści blogowych.
Następnie zakres powiększył się również do działań z zakresu marketingu szeptanego, dopracowywania strony, tworzenia treści SEO, PR i współpracy z mediami, Facebook Ads, a także strategicznego planowania marketingu i nadzoru działań marketingowych innych wykonawców. Wraz z upływającym czasem i rosnącymi potrzebami firmy, otrzymywaliśmy coraz więcej zadań, które z przyjemnością realizowaliśmy.
Jaki był cel?
Celem wspomnianych działań było zbudowanie silnego wizerunku marki w określonej niszy w e-commerce. Działania miały także przełożyć się bezpośrednio na efekt biznesowy, jak zadowolenie klientów i pozyskiwanie nowych, w różnych pakietach abonamentowych oferowanych przez Selly.pl. Innym celem było również zbudowanie społeczności wokół marki.
Połączenie wewnętrznego wsparcia eksperckiego i merytorycznego, wraz z wykonawczym w wybranych obszarach marketingowych ułatwiło tworzenie kolejnych jakościowych treści i zwiększaniu świadomości marki na konkurencyjnym rynku.
Krótko o realizacji
“Nasza współpraca zaczęła się na targach e-commerce w Krakowie, w 2018. roku, gdzie miałem okazję poznać Mariusza. Udało nam się chwilę porozmawiać, a niedługo potem ustalić zakres działań do realizacji i rozpocząć współpracę” – Adrian Prędkiewicz, CEO & Marketing Consultant w Sociends
Zaczęliśmy od poukładania komunikacji firmy w mediach społecznościowych, na Facebooku. Podejmowaliśmy głównie działania organiczne, które miały pomóc w kreowaniu określonego wizerunku. Całość wspomagaliśmy marketingiem szeptanym w grupach na Facebooku.
Niedługo później rozszerzyliśmy nasz zakres działań o copywriting SEO. Zaczęliśmy wtedy regularnie tworzyć zoptymalizowane i merytoryczne treści o branży e-commerce i pokrewnych na blog firmowy. Pomogło to uzyskać większą widoczność w wyszukiwarce, wizerunek eksperta w branży, a także zebrać wiedzę przydatną dla sprzedawców w platformie.
Realizowane były również okresowe kampanie efektywnościowe i doradztwo, w czasie którego określaliśmy wspólnie kierunek i analizowaliśmy kolejne pomysły.
Przy okazji 10-lecia platformy na rynku włączyliśmy się w działania PR’owe, nawiązując kontakt z branżowymi mediami i organizując czasową, ukierunkowaną na kluczowe przewagi oprogramowania kampanię wizerunkową. Byliśmy odpowiedzialni za zorganizowanie formalności, treści, a w następnej kolejności dopilnowanie terminów publikacji.
Wraz z upływem lat widzieliśmy potrzebę zwiększenia natężenia działań marketingowych. Podczas 2021 roku zostaliśmy wdrożeni jako wewnętrzny Partner firmy w zakresie controllingu innych wykonawców działań reklamowych, a także sami zwiększyliśmy zakres wykonywanych dla Selly.pl działań.
“To była doskonała okazja, by połączyć doświadczenie analityczne, biznesowe i specjalistyczne, aby poukładać razem cały marketing, treści i komunikaty we wszystkich kanałach, organizując sprawny i efektywny system” – Adrian Prędkiewicz
Rozpoczęliśmy wtedy dodatkowo, wspomniane działania nadzorujące, a także realizację success stories firmy, copywriting sprzedażowy i SEO na niemalże wszystkich podstronach, tworzenie treści do newsletterów i zewnętrznych serwisów.
Wystartowaliśmy z kampaniami Meta Ads i regularnymi spotkaniami strategicznymi, które umożliwiały szybsze łapanie kolejnych okazji marketingowych i utrzymanie sprawnego flow współpracy.
Dokładnie mierzymy każde działanie, aby wiedzieć, które z nich przynoszą efekt wizerunkowy i sprzedażowy, koncentrując się na utrzymaniu skuteczności i nieustannym wzroście na szybko zmieniającym się rynku, którym jest e-commerce.
Naszym kolejnym wspólnym projektem jest wspólne prowadzenie podcastu “Akademia Skalowania Sklepów”.
Akademia skalowania sklepów to podcast dla przedsiębiorców i managerów, którzy chcą zakładać i rozwijać sklepy internetowe budując długotrwałe przewagi konkurencyjne i markę w swoich niszach. Dostępny bezpłatnie na Spotify, Apple Podcasts, YouTube i innych platformach streamingowych.
Rozmawiamy z przedsiębiorcami z sukcesami w branży e-commerce, by dzielić się wiedzą, najlepszymi praktykami i trendami, które wpływają na zwiększenie wyników sprzedażowych.
Efekt
Efektem współpracy jest poukładany marketing i świadomość kierunku, do którego zmierzamy. Stopniowo realizujemy określone cele i strategię komunikacji. Udało nam się, wspólnymi siłami, ułożyć wizerunek marki, a także ustrukturyzować większość działań marketingowych.
Połączyliśmy wiedzę biznesową, analityczną i marketingową, a w reklamie technikę i kreatywność. Wszystkie te elementy przyczyniły się do powstania świetnego zestawu kompetencji.
Selly to obecnie jeden z liderów oprogramowania w modelu SaaS dla sklepów internetowych na rynku i coraz większa liczba profesjonalnych sprzedawców docenia ten fakt codziennie je wykorzystując.
Sprawdźcie Selly.pl
Jeżeli myślisz o poukładaniu swoich działań marketingowych, reklamowych lub organizacji pracy, porozmawiaj z nami o możliwości współpracy.
Porozmawiajmy o Twoim wyzwaniu
Rozwijaj firmę z nami
hello@sociends.pl