Rekrutacja w branży produkcyjnej w wielu firmach wydaje się co najmniej trudna. Najczęściej skuteczne jej przeprowadzenie wymaga ścisłej współpracy pomiędzy działem kadr, marketingu, a także kierownictwem firmy. Odpowiednio zaplanowany przepływ informacji, inicjatywa i zaangażowanie w cały proces może sprawić, że znacznie więcej osób zacznie aplikować, pracować i zostawać dłużej w firmie. 


Jakie mieliśmy zadanie? 

Współpraca miała na celu zbudować relację z lokalną społecznością w Ośnie Lubuskim i pracownikami firmy Bloominess Polska za pomocą komunikacji w internecie. Prowadzimy kompleksowe działania employer brandingowe, wizerunkowe i rekrutacyjne. 

Firma Bloominess to jeden z najbardziej skierowanych ku pracownikom i ich potrzebom pracodawców w regionie. Zespół firmy zwraca uwagę na to, by pakiet benefitów był obszerny, a wynagrodzenia satysfakcjonujące. Rzeczywistość, jaką reprezentuje firma, może jednak zostać przysłonięta przez plotki w środowisku lokalnym, na które należy odpowiednio odpowiedzieć. 

Zbliżyliśmy więc się do określonej grupy docelowej i wspólnie rozprawiliśmy się z kolejnymi mitami, zachęcając osoby zainteresowane pracą do aplikowania. 


Zakres współpracy – Zorganizowany employer branding

Wykonaliśmy strategię komunikacji firmy w mediach społecznościowych, zbadaliśmy persony i profil pracownika. 

Nagraliśmy wywiady z pracownikami, montowaliśmy kreatywne wideo i wykonaliśmy sesje zdjęciowe, aby następnie prowadzić regularne działania PR’owe, kampanie Ads i rekrutację w mediach społecznościowych. Współpraca obejmuje stałe prowadzenie angażującej komunikacji w internecie. 


Krótko o współpracy 

Podczas współpracy bardzo ważne okazało się zbudowanie lejka marketingowego, w którym na każdym etapie publikowane byłyby inne materiały. Każdy etap lejka został starannie zaplanowany, by skutecznie przykuwać uwagę, angażować i przekonywać do aplikowania. Całość kończyła się uzyskaniem informacji zwrotnej i zmniejszeniem rotacji pracowników, wdrażając odpowiednie benefity i dodatki w firmie. 

Rekrutacja w social media w branży produkcyjnej

Podczas współpracy wybraliśmy komunikację opartą o budowanie ciepłych relacji i obalanie mitów dotyczących zatrudnienia w firmie. Stworzyliśmy bazę korzyści dla pracowników na poszczególnych stanowiskach, a także listę pytań, które mogą zadawać sobie potencjalni kandydaci. 

Zadbaliśmy o wizerunek i rozwiewanie wszelkich wątpliwości zarówno w serwisie GoWork, jak i w mediach społecznościowych, zbliżając się do osób z lokalnej społeczności. 

Bloominess Polska

Świadomość – Dzielenie się informacjami o firmie i przedstawianie odpowiedzi na pytania interesujące potencjalnych kandydatów. Udzielanie wyczerpujących odpowiedzi na pytania i potencjalne obiekcie przychodzące z zewnątrz. Edukowanie w zakresie misji firmy i jej wartości, którymi kieruje się w codziennym działaniu. Publikowanie treści z zakresu CSR.

Misja firmy – Wytwarzając dla naszych klientów najwyższej jakości produkty, wnoszące w ich życie dodatkową wartość oraz tworząc wyjątkową atmosferę i przyjazne środowisko pracy dla naszych pracowników, budujemy pozycję najbardziej konkurencyjnej firmy w branży. 

Employer Branding dla firmy produkcyjnej

Zainteresowanie – Liczne pytania w komunikatach o zdanie osób potencjalnie zainteresowanych firmą i pracą w niej. Dbanie o to, by każdy miał okazję do podzielenia się opinią lub zwrócenia uwagi na tematy, o których chciałby przeczytać w kolejnych komunikatach firmy. 

Finalizacja – Zachęcanie do aplikowania i przesyłania swoich zgłoszeń ścieżką formalną, jednocześnie wskazując dostępne stanowiska. 

Budowanie relacji – Liczne aktywności wzbudzające zaangażowanie, budujące ciepłe relacje i okazję do podzielenia się swoją opinią. Przykładem mogą być konkursy na ulubiony benefit. 


Komunikacja w firmie pozwala na więcej 

Wymiana informacjami pomiędzy marketingiem, a wewnętrznymi działami w firmie staje się bardzo ważna, a odpowiednie jej zaplanowanie skutkuje osiągnięciem szybszych i wyraźnych wyników. 

Przykład: Wyniki z konkursu na najlepszy benefit mogą zostać przedstawione wewnątrz firmy. Następnie mogą skutkować wprowadzeniem większej ilości korzyści na kształt tych, które są najbardziej cenione przez pracowników. To kolejno zwiększy w długiej perspektywie średni staż jednego pracownika, gdyż będzie w większym stopniu zadowolony z atmosfery i codziennej pracy. 

Wyniki w konkursie na najlepszego kierowcę mogą służyć pomysłom związanym z docenieniem go przez pracodawcę za pomocą dodatkowej premii uznaniowej lub innej korzyści. 

Pytania zadawane w komentarzach i odpowiedzi na nie mogą posłużyć do tworzenia agendy dla spotkań wewnątrz firmy. Możliwa jest wtedy edukacja osób w zakresie informacji potencjalnie dla nich interesujących, od wewnątrz. 

Inaczej niż zbierając informacje bezpośrednio na podstawie analizy działań marketingowych trudno byłoby wprowadzać kolejne usprawnienia. Od kogo bowiem dowiedzielibyśmy się, co jest ważne dla pracownika, jeżeli nie od niego samego? 

Mamy doświadczenie w odpowiednim raportowaniu, planowaniu przepływu informacji i wprowadzaniu usprawnień w tym zakresie. Dzięki temu każda uwaga posiadająca wartość i potencjał wykorzystania trafiała w odpowiednie miejsce. Zaangażowanie z obu stron służyło grupie docelowej, czyli przyszłym i obecnym pracownikom. 

Działania zaskutkowały, w początkowym zakresie otrzymaniem dużej ilości komentarzy, a także aplikacji, które dziesiątkami spływały do skrzynki mailowej każdego miesiąca. Osoby uzyskujące odpowiedzi na interesujące ich pytania uzyskiwały merytoryczne odpowiedzi i podejmowały się pracy. 

Działania polepszyły również relację pomiędzy pracownikami firmy i wzmocniły poczucie utożsamienia się z nią, poprzez reprezentowanie podobnych wartości prywatnie. 


Efekt 

Efektem współpracy jest tworzenie wizerunku stabilnego, zaangażowanego i doceniającego osoby w firmie pracodawcy. Lokalnie zaangażowanego lidera produkcji w branży bukietów ciętych, dla którego ludzie są najważniejsi. 

Cieszymy się, że mogliśmy pomóc kompleksowo, od samego początku, w strategicznym planowaniu komunikacji, stworzeniu materiałów, a następnie realizacji działań, osiągając wyznaczone cele. 

Szukasz Partnera do współpracy, który kompleksowo zajmie się kreowaniem wizerunku, marketingiem i raportowaniem? Skontaktuj się z nami, a chętnie porozmawiamy o możliwościach.

Porozmawiajmy o Twoim wyzwaniu

Rozwijaj firmę z nami

Email

hello@sociends.pl

Agencja Sociends