Marketing w branży B2B różni się w dużej mierze od tego, co działaniach na rynku B2C. Pracując dla klientów za każdym razem układamy indywidualną strategię, aby w następnej kolejności stworzyć plan działań z największymi szansami powodzenia. Całość modelujemy w taki sposób, aby wykorzystać zasoby firmy i nie przekroczyć dostępnych możliwości. Przeczytajcie o współpracy z firmą w branży opakowań – Paxit, gdzie udało nam się wygenerować ponadprzeciętne wyniki docierając do biznesu.


Jakie mieliśmy zadanie?

Naszym zadaniem na początku współpracy, gdy tylko powstała marka, było zaprojektowanie komunikacji w mediach społecznościowych i reklam płatnych Meta Ads (Facebook i Instagram).

Postawiliśmy sobie cel, aby każde prowadzone przez nas działanie stało się z biegiem czasu rentowne dla marki Paxit – kartony i opakowania.

Staliśmy przed wyzwaniem stworzenia wizerunku marki, która w tamtym czasie dopiero startowała. Był to 2019. rok, a my od samego początku aż do dziś pomagamy marce wzrastać w przydzielonych nam kanałach. To najlepszy dowód na to, że staramy się rosnąć z naszymi klientami, a Partnerstwo jest jedną z najbliższych nam wartości. Dowodzi też naszej skuteczności, biorąc pod uwagę udokumentowane, coraz lepsze wyniki z kwartału na kwartał.

Zakres współpracy

  • Prowadzenie komunikacji na Facebooku i Instagramie
  • Marketing szeptany w mediach społecznościowych
  • Kampanie płatne Meta Ads (Facebook i Instagram)
  • Komunikacja na LinkedIn, wraz z kampaniami LinkedIn Ads

Zakres współpracy wzrastał z czasem, wraz z coraz lepszymi wynikami i rentownością poszczególnych działań. Małymi krokami budowaliśmy wraz z zespołem wewnętrznym w firmie markę, która obecnie jest jednym z liderów w swojej niszy.


 

Marketing w B2B

 

Krótko o realizacji

Zaczęliśmy współpracę w momencie, gdy marka powstała, czyli w 2019. roku. Po przeprowadzeniu rozmów z zespołem i rozbudowanym researchu na grupach branżowych wyselekcjonowaliśmy kluczowe przewagi komunikacyjne. Wspieraliśmy również w przesyłaniu dodatkowych materiałów edukacyjnych, audytach, analizie konkurencji i budowaniu Buyer Person.

Byliśmy z początku odpowiedzialni za działania na Facebooku, reklamy płatne Meta Ads i marketing szeptany.

Wdrożyliśmy Piksel Meta, skonfigurowaliśmy niezbędne zdarzenia i stworzyliśmy starannie podzielone katalogi produktowe z pozycji narzędzia menedżera sprzedaży na Facebooku.

Wraz z upływem miesięcy wyniki poprawiały się, a marka budowała coraz mocniejszą pozycję na rynku.

Wspólnie z zaangażowanym i niezwykle kompetentnym zespołem marki Paxit pracowaliśmy nad sloganami, kreatywnymi kampaniami i coraz to nowymi pomysłami. Wdrażaliśmy krok po kroku kolejne elementy, pomagając w rozwoju sklepu internetowego https://paxit.pl

Następnie zwiększyliśmy zakres działań w zakresie social mediów i reklam płatnych (na Facebooku i Instagramie). Marketing w tych kanałach starał się w coraz większym stopniu rentowny.

Naszym celem stało się zagospodarowanie komunikacyjnie każdego z etapów lejka marketingowego w social mediach. Zadbaliśmy o wyniki sprzedażowe i z miesiąca na miesiąc ulepszaliśmy kolejne elementy w kampaniach.

Obecnie osiągamy ponadprzeciętnie dobre wyniki w sektorze B2B, aktywnie uczestnicząc w rozwoju marki i sklepu internetowego, dbając o przydzielone nam kanały komunikacji.


Efekt

Obecnie potrafimy wypracowywać ROAS z wybranych kampanii Meta Ads na poziomie 8750% w branży B2B na przestrzeni miesiąca, sugerując się wynikami z Menadżera Reklam. Oczywiście dotyczy to wybranych kampanii sprzedażowych.

Aktywne pozostają również kampanie, które budują świadomość marki, promują konkretne grupy produktowe lub wzbudzają zaangażowanie. Nawet uwzględniając ten fakt i sumując kampanie, ROAS pozostał w jednym miesiącu współpracy na poziomie 2400%.

Social media podczas wspólnych działań stały się jednym z kluczowych źródeł nowego ruchu do sklepu internetowego, a także głównym kanałem utrzymywania relacji z klientami.

Tak dobry wynik w branży B2B zdarza się bardzo rzadko. Składa się na niego kilka lat systematycznej pracy i regularnie prowadzone działania marketingowe w tym czasie, niezależnie od pojawiających się po drodze kryzysów.

Duże znaczenie ma również przywiązywanie wagi przez firmę do badań, nowych produktów wysokiej jakości i atrakcyjnych cen. Zespół przez lata stale rozwija ofertę w sposób zgodny z trendami na rynku i oczekiwaniami grup docelowych. Należy pamiętać, że oferta ma kluczowe znaczenie w tworzeniu rentownego i skutecznego marketingu. Cała “otoczka” powinna być uzupełnieniem dla podstawowych korzyści wynikających właśnie z oferty.

Praca zespołowa, stała komunikacja i nieustanne poprawianie szczegółów sprawia, że marka konsekwentnie buduje coraz lepszą pozycję.

Życzymy sobie kolejnych wspólnych sukcesów w przyszłości.

Porozmawiajmy o Twoim wyzwaniu

Rozwijaj firmę z nami

Email

hello@sociends.pl

Agencja Sociends