Decydowanie się na reklamę w mediach społecznościowych dopiero gdy Twoja firma zauważa spadek zakupów, to błąd. Na pewno znasz powiedzenie, że lepiej zapobiegać niż leczyć? No właśnie! W przypadku reklam warto zdecydować się na nie tak szybko jak jest to tylko możliwe. Dlaczego?
- Budujesz świadomość marki! Nawet gdy Twój biznes to świeża sprawa, reklamy pomagają potencjalnym odbiorcom lepiej Cię poznać, a dzięki temu, w przyszłości, chętniej będą kupować od Ciebie produkty lub usługi.
- Zwiększysz liczbę konwersji. Jeśli mamy odhaczony już pierwszy punkt, czyli jest grono ludzi, które już zna Twoją markę, masz grupę, do której możesz kierować reklamy sprzedażowe.
Reklama na Facebooku i Instagramie – Kiedy się zdecydować?
Gdy zgłaszają się do nas firmy, że odnotowały makabryczny spadek sprzedaży i trzeba NATYCHMIAST coś z tym zrobić, w głowie słyszę: A NIE MÓWIŁAM…
Rozpoczęcie reklam, nawet gdy Twojej firma jest na fali, pomaga jeszcze zwiększyć ilość zakupów, a też pomaga uniknąć nagłych spadków, bo reklamy stale będą docierać do potencjalnych zainteresowanych
Co zrobić, aby kampania reklamowa w social media przynosiła wyniki?
Obiady od mamy nie smakują nam tylko dlatego, że są od mamy. Doceniamy całą włożoną miłość w przygotowania, sposób podania, najlepsze składniki i radość, jaka towarzyszy takiej wizycie.
Z reklamami jest podobnie. Gdyby media społecznościowe firmy używać tylko do puszczania reklam, byłoby to jak obiad bez mizerii. Niby dobrze, ale czegoś brakuje.
By kampanie reklamowe w social mediach przyniosły wyniki, trzeba zadbać o komunikację firmy. Na profilach muszą się znaleźć ciekawe i aktualne informacje na temat produktów, bo zainteresowany odbiorca może zacząć poszukiwania, czy na pewno warto dokonać zakupu.
Później strona internetowa. Ona również musi być czytelna, prosta w obsłudze, a karta produktu zawierać wszystkie niezbędne informacje, które warto by klient znał. Pomyśl nad rodzajami płatności i sposobami dostawy – masz wszystkie opcje, które są teraz najpopularniejsze? Z autopsji wiem, że brak opcji płacenia blikiem i zamawiania produktów do paczkomatu to wielka CZERWONA FLAGA, po której nie kontynuuje się już tej “zakupowej randki”.
Możemy dopieszczać reklamy, tworzyć nowe hasła, komunikaty i grafiki, ale bez dbałości o media społecznościowe, stronę internetową i obsługę klienta, efekty będą zdecydowanie mniejsze!
4 najczęściej popełniane błędy podczas konfiguracji reklam na FB i IG
- Zapominanie o lejku marketingowym. Odbiorcy nie kupują produktów po zobaczeniu jednej reklamy, szczególnie jeśli mówimy o droższych przedmiotach. Firmy często puszczają tylko reklamę na sprzedaż i dziwią się, czemu nikt nie kupuje. UWAGA SPOILER ALERT: bo odbiorcy nie wiedzą, dlaczego warto. Nie mają zaufania do Waszej marki i nie wiedzą, dlaczego ten produkt ma się przydać właśnie im. Gdyby zobaczyli wcześniej jedną, dwie, a nawet trzy reklamy o Waszej firmie, o produkcie, poznali opinie, recenzje influencerów itp. zakupy, czyli dół lejka sprzedażowego, byłyby zdecydowanie częstsze! TRUST ME
- Niedopasowanie budżetów. Wyobraź sobie sytuację, że sprzedajesz drogie szafy. Tworzone w rodzinnej stolarni z najlepszej jakości dębu. Średni jej koszt to 3000 zł, a Twój budżet na reklamy to 500zł. Jaka jest szansa, że ktoś z reklamy kupi produkt? Bardzo mała. Dlaczego? Bo sprzedajemy drogie produkty, na które nie każdy może sobie pozwolić, a więc musimy dotrzeć do konkretnej grupy odbiorców, która też nie wyda 3000zł od tak. Dobierając budżet do reklam, warto wziąć pod uwagę to, co sprzedajemy i jaki jest średni koszt zakupu takiej szafy. Nie jest to na pewno 10zł, a z budżetu 500zł inaczej by nie wyszło.
- Zła grupa docelowa. Zanim zacznie się tworzyć reklamy, warto zastanowić się, kto zazwyczaj jest klientem. Ile ma lat, czym się interesuje, gdzie pracuje itp. Wtedy możemy lepiej zoptymalizować grupę, która zobaczy reklamy, a co za tym idzie, będzie większa szansa, że zainteresuje się naszymi produktami. Rozpisz sobie, kim są Twoi klienci i na tej podstawie kieruj reklamy.
- Komunikaty. Wróćmy do naszej dębowej szafy. Grafika ze zdjęciem szafy i na środku kup teraz. Wyobraź sobie, że widzisz ją na swojej tablicy (choć pewnie nawet nie zwrócisz na nią uwagi). Co myślisz? Ale dlaczego mam kupić tę szafę. Nic o niej przecież nie wiem. Klient, widząc Twoja reklamę, musi poczuć, że chce kupić Twój produkt. Zawrzyj na grafice przewagi produktu, w tekście do reklamy atuty zakupów właśnie w Twojej firmie.
Reklama Meta Ads – Jaki budżet trzeba mieć, aby miała sens?
Nie ma niestety gotowej odpowiedzi. Wybierając budżet zastanów się:
- jaki jest średni koszt zakupu w Twoim sklepie?
- jak duża jest Twoja konkurencja (szczególnie, jak wiele z nich jest aktywnych w mediach społecznościowych)?
- ile kosztują twoje produkty – na pewno taniej sprzedają się ubrania niż harfy
- jak duża jest twoja grupa docelowa – ubrań potrzebują wszyscy, a harfy niekoniecznie
- co jest celem reklamy? Czasami możesz chcieć po prostu zwiększyć świadomość swojej marki, nie od razu liczbę konwersji. To więc też wpływa na to, jaki budżet wybrać.
Reklama płatna na Facebooku to nie wszystko – O czym musisz pamiętać?
Reklama nie jest lekiem na wszystkie bolączki firmy. Powinna być ona nieodłącznym elementem działalności, ale nie jedynym. W tym przypadku strategia działań marketingowych jest podstawą, na której buduje się markę. Dzięki niej będziesz wiedzieć m.in., jaka jest Twoja grupa docelowa, na jakich przewagach warto się skupić, jakich komunikatów używać. To tylko kilka elementów, które w Sociends wpisujemy w strategię każdej marki, a wszystkie pozwalają na SKUTECZNE działania.
Dzieckiem strategii jest komunikacja. Bez komunikacji nawet najlepsza reklama od najskuteczniejszego specjalisty na świecie nie będzie miała sensu. Dlaczego? Bo klienci muszą wiedzieć, dlaczego wybrać Twoje produkty! Mogą poszukiwać też informacji o Twoim sklepie. Wyobraź sobie sytuację, w której pojawiają się reklamy dwóch sklepów z podobnymi produktami. Jeden ma ostatni wpis z 2020 roku (tak był on prawie 5 lat temu), a inny sprzed 4 godzin, poza tym publikuje regularnie co 2-3 dni. Jak myślisz, kogo klient wybierze? Dla mnie werdykt jest bardzo prosty, firma, która nie dba o komunikację, nie ma szans.
O czym jeszcze warto pamiętać, by skutecznie się reklamować? Doradztwo marketingowe. Nawet jak Twoja firma jest na fali, warto czasem porozmawiać z kimś, kto spojrzy na Waszą działalność z innej perspektywy i zaproponuje kilka zmian. Często podczas takich konsultacji mówimy klientom o małych zmianach, które okazują się kluczowe, by jeszcze bardziej zwiększyć sukces firmy.
Ola
Digital Marketing Specialist
Ola to specjalistka w kreatywnej komunikacji i strategii marketingowej, która z pasją i zaangażowaniem tworzy efektywne kampanie reklamowe w systemie Meta Ads. Jej umiejętność łączenia analitycznego podejścia z nieszablonowymi pomysłami sprawia, że każde jej działanie przynosi wymierne rezultaty. Dzięki doskonałemu wyczuciu trendów i zrozumieniu potrzeb klientów, Ola potrafi przekuć wizję w kampanie, które przyciągają uwagę i budują trwałe relacje z odbiorcami.