Pozycjonowanie sklepu internetowego dla wielu sprzedawców jest kosztownym i długim procesem. Podczas analizy sytuacji sklepu określiliśmy jednak realne cele i dostosowaliśmy zakres działań do możliwości marki na dany moment.
Okazało się, że sztuczna inteligencja, przy zastosowaniu odpowiednich zapytań i rozbudowanym researchu na temat produktów / branży, jest w stanie tworzyć treści szybciej, taniej i lepiej.
Jakie mieliśmy zadanie?
Podczas współpracy z Sklepem Medic (https://sklepmedic.pl/ ) naszym zadaniem było zwiększenie organicznego ruchu i sprzedaży z pomocą wysokiej jakości treści stworzonych przy pomocy sztucznej inteligencji (AI).
- Tworzenie opisów kategorii pod pozycjonowanie z pomocą AI
- Tworzenie opisów produktów pod pozycjonowanie z pomocą AI
Nasz cel – Transparentna współpraca przy nowoczesnym pozycjonowaniu
Wyszukiwarki zmieniają się niekiedy z miesiąca na miesiąc. Aktualizacje algorytmów widzimy coraz częściej i odzwierciedla się to w wynikach osiąganych przez poszczególnych specjalistów ds. pozycjonowania.
Celem było skupienie się na frazach sprzedażowych, co finalnie miało wpłynąć na wielkość sprzedaży sprzedaży generowanej organicznie z wyszukiwarki.
Krótko o realizacji
Zaczęliśmy od analizy sytuacji bieżącej i potencjału w zakresie wzrostu poszczególnych fraz. Określiliśmy możliwy budżet, który w tym przypadku był do wykorzystania celem inwestycji, a następnie ułożyliśmy plan działania.
Zarówno klient, jak i my, mieliśmy do niego wgląd, aby wprowadzać zmiany, zastrzeżenia i notatki.
Następnie zaproponowaliśmy wykorzystanie sztucznej inteligencji (AI), aby zmniejszyć koszt, przy jednoczesnym wzroście efektywności i jakości.
Wykorzystaliśmy przy tym wiedzę o Prompt Engineering.
Każdego miesiąca, zaczynając od października, pisaliśmy. Następnie opublikowaliśmy treści w sklepie internetowym. Kierowaliśmy się, zgodnie z ustaleniami, grupami produktowymi o największych przewagach w odniesieniu do konkurencji i najbardziej atrakcyjnymi do sprzedaży. Kolejnym krokiem było pójście w kierunku tych o niższym priorytecie.
Robiliśmy to, by finalnie zwiększyć sprzedaż większości asortymentu i wartość sklepu. Inwestycja w widoczność, to również inwestycja w markę.
Efekt
Efektem był znaczny wzrost widoczności, a co najważniejsze, sprzedaży z organicznych wyników wyszukiwania w każdym miesiącu współpracy. Stosunkowo szybko, bo po paru miesiącach, okazało się, że nasze założenia były trafne. Inwestycja szybko się zwróciła.

Analiza z wykorzystaniem Senuto (na dzień 27.10.2024r.)
Na zrzucie ekranu zaznaczyliśmy moment, po którym zaczęły indeksować się pierwsze stworzone treści, a ich pozycje fraz kluczowych zaczęły dynamicznie rosnąć.
Pomijając niewielkie wahania, sprzedaż rośnie w dalszym ciągu. Mimo tego, że zazwyczaj w pozycjonowaniu na efekty należy czekać nawet do pół roku, dzięki odpowiedniej analizie i podejmowanych decyzjach byliśmy w stanie wypracować je znacznie szybciej.
Pracujemy również doradczo, podpowiadając kolejne rozwiązania, aby nieustannie ją zwiększać.

Analiza z wykorzystaniem ahrefs (Polska, stan na dzień 27.01.2024)
Zagospodarowaliśmy w tym czasie znacznie więcej fraz kluczowych i zwiększyliśmy dynamikę wzrostu. Jedną z rzeczy, o które zadbaliśmy na samym początku było podłączenie analityki celem dokładnego mierzenia wyników.
Spójrzmy też na wyniki Google Search Console. Podczas analizy tego narzędzia możemy rzetelnie określić liczbę kliknięć z wyszukiwarki Google. Przeanalizujemy konkretne słowa kluczowe, po których trafiali użytkownicy do sklepu internetowego.

Efekt po ponad roku współpracy
Po ponad roku regularnego tworzenia treści z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI) oraz strategicznych działań doradczych, Sklep Medic osiągnął spektakularne wyniki.
Nasza współpraca obejmowała nie tylko aspekty związane z pozycjonowaniem i copywritingiem, ale także wsparcie przy przenoszeniu sklepu na nowy szablon, rekrutacji zespołu oraz innych strategicznych decyzjach dotyczących rozwoju biznesu.
Dzięki kompleksowemu podejściu widoczność sklepu na kluczowe frazy znacząco wzrosła, co przełożyło się na dynamiczny wzrost ruchu organicznego oraz sprzedaży – liczba odwiedzin strony przekroczyła już 9 tysięcy miesięcznie, a ilość fraz w TOP 10 wzrosła. Regularnie monitorujemy sytuację za pomocą narzędzi analitycznych (takich jak Semstorm, Senuto, Ahrefs oraz Google Search Console), aby stale optymalizować strategię i skutecznie rozwijać potencjał sklepu.
Ten przykład wyraźnie pokazuje, że połączenie doświadczenia ludzi oraz możliwości oferowanych przez sztuczną inteligencję może znacząco przyspieszyć efekty pozycjonowania i uczynić je opłacalnym szybciej niż w przypadku tradycyjnych metod.

Zobaczcie, jak ilość ruchu drastycznie zwiększyła się w okresie naszej współpracy. Warto wspomnieć szczególnie o tym, że skupiliśmy się na frazach sprzedażowych, które bezpośrednio mają wpłynąć na wysokość przychodów w sklepie.
Jak widać w powyższym przykładzie, łączenie tego, co najlepsze w człowieku i robotach AI może przynosić genialne efekty w marketingu.
Zawsze staramy się proponować klientom rozwiązania, które w danym momencie najszybciej doprowadzą ich do osiągnięcia rentowności działań marketingowych i tak było również tym razem.
Po roku działań, uzupełniając działania SEO doradztwem, udało się wypracować dwukrotny wzrost przychodów!
A jeżeli i Ciebie interesuje budowanie wysokiej jakości treści przy wykorzystaniu AI (sztucznej inteligencji), wyślij do nas wiadomość lub dowiedz się więcej o naszej usłudze Content AI.
Porozmawiajmy o Twoim wyzwaniu
Rozwijaj firmę z nami
hello@sociends.pl

