Pozycjonowanie sklepu internetowego dla wielu sprzedawców jest kosztownym i długim procesem. Podczas analizy sytuacji sklepu określiliśmy jednak realne cele i dostosowaliśmy zakres działań do możliwości marki na dany moment.
Okazało się, że sztuczna inteligencja, przy zastosowaniu odpowiednich zapytań i rozbudowanym researchu na temat produktów / branży, jest w stanie tworzyć treści szybciej, taniej i lepiej.
Jakie mieliśmy zadanie?
Podczas współpracy z Sklepem Medic (https://sklepmedic.pl/ ) naszym zadaniem było zwiększenie organicznego ruchu i sprzedaży z pomocą wysokiej jakości treści stworzonych przy pomocy sztucznej inteligencji (AI).
- Tworzenie opisów kategorii pod pozycjonowanie z pomocą AI
- Tworzenie opisów produktów pod pozycjonowanie z pomocą AI
Nasz cel – Transparentna współpraca przy nowoczesnym pozycjonowaniu
Wyszukiwarki zmieniają się niekiedy z miesiąca na miesiąc. Aktualizacje algorytmów widzimy coraz częściej i odzwierciedla się to w wynikach osiąganych przez poszczególnych specjalistów ds. pozycjonowania.
Celem było skupienie się na frazach sprzedażowych, co finalnie miało wpłynąć na wielkość sprzedaży sprzedaży generowanej organicznie z wyszukiwarki.
Krótko o realizacji
Zaczęliśmy od analizy sytuacji bieżącej i potencjału w zakresie wzrostu poszczególnych fraz. Określiliśmy możliwy budżet, który w tym przypadku był do wykorzystania celem inwestycji, a następnie ułożyliśmy plan działania.
Zarówno klient, jak i my, mieliśmy do niego wgląd, aby wprowadzać zmiany, zastrzeżenia i notatki.
Następnie zaproponowaliśmy wykorzystanie sztucznej inteligencji (AI), aby zmniejszyć koszt, przy jednoczesnym wzroście efektywności i jakości.
Wykorzystaliśmy przy tym wiedzę o Prompt Engineering.
Każdego miesiąca, zaczynając od października, pisaliśmy. Następnie opublikowaliśmy treści w sklepie internetowym. Kierowaliśmy się, zgodnie z ustaleniami, grupami produktowymi o największych przewagach w odniesieniu do konkurencji i najbardziej atrakcyjnymi do sprzedaży. Kolejnym krokiem było pójście w kierunku tych o niższym priorytecie.
Robiliśmy to, by finalnie zwiększyć sprzedaż większości asortymentu i wartość sklepu. Inwestycja w widoczność, to również inwestycja w markę.
Efekt
Efektem był znaczny wzrost widoczności, a co najważniejsze, sprzedaży z organicznych wyników wyszukiwania w każdym miesiącu współpracy. Stosunkowo szybko, bo po paru miesiącach, okazało się, że nasze założenia były trafne. Inwestycja szybko się zwróciła.
Analiza z wykorzystaniem Senuto (na dzień 27.10.2024r.)
Na zrzucie ekranu zaznaczyliśmy moment, po którym zaczęły indeksować się pierwsze stworzone treści, a ich pozycje fraz kluczowych zaczęły dynamicznie rosnąć.
Pomijając niewielkie wahania, sprzedaż rośnie w dalszym ciągu. Mimo tego, że zazwyczaj w pozycjonowaniu na efekty należy czekać nawet do pół roku, dzięki odpowiedniej analizie i podejmowanych decyzjach byliśmy w stanie wypracować je znacznie szybciej.
Pracujemy również doradczo, podpowiadając kolejne rozwiązania, aby nieustannie ją zwiększać.
Analiza z wykorzystaniem ahrefs (Polska, stan na dzień 27.01.2024)
Zagospodarowaliśmy w tym czasie znacznie więcej fraz kluczowych i zwiększyliśmy dynamikę wzrostu. Jedną z rzeczy, o które zadbaliśmy na samym początku było podłączenie analityki celem dokładnego mierzenia wyników.
Spójrzmy też na wyniki Google Search Console. Podczas analizy tego narzędzia możemy rzetelnie określić liczbę kliknięć z wyszukiwarki Google. Przeanalizujemy konkretne słowa kluczowe, po których trafiali użytkownicy do sklepu internetowego.
Zobaczcie, jak ilość ruchu drastycznie zwiększyła się w okresie naszej współpracy. Warto wspomnieć szczególnie o tym, że skupiliśmy się na frazach sprzedażowych, które bezpośrednio mają wpłynąć na wysokość przychodów w sklepie.
Jak widać w powyższym przykładzie, łączenie tego, co najlepsze w człowieku i robotach AI może przynosić genialne efekty w marketingu.
Zawsze staramy się proponować klientom rozwiązania, które w danym momencie najszybciej doprowadzą ich do osiągnięcia rentowności działań marketingowych i tak było również tym razem.
Mamy nadzieję, że w kolejnych miesiącach wyniki będą cały czas rosnąć!
A jeżeli i Ciebie interesuje budowanie wysokiej jakości treści przy wykorzystaniu AI (sztucznej inteligencji), wyślij do nas wiadomość lub dowiedz się więcej o naszej usłudze Content AI.
Porozmawiajmy o Twoim wyzwaniu
Rozwijaj firmę z nami
hello@sociends.pl