Marketing w e-commerce jest nam szczególnie bliski ze względu na duże doświadczenia i udokumentowane sukcesy w tym segmencie rynku.
Firma Right Way specjalizuje się w dostarczaniu profesjonalnego sprzętu do sprzątania. Oferta firmy obejmuje szeroki zakres produktów, które są niezbędne do utrzymania czystości zarówno w gospodarstwach domowych, jak i obiektach użyteczności publicznej, biurach czy instytucjach.
Jakie mieliśmy zadanie?
Naszym zadaniem jako Sociends było przejęcie i optymalizacja kampanii Google Ads dla sklepu internetowego Right-Way.eu, gdy dotychczasowe kampanie okazały się nierentowne. Zespół sklepu nie posiadał partnera, który mógłby doradzić w kwestii optymalizacji kampanii bez konieczności zwiększania budżetu. Naszym zadaniem było zatem:
- Przejęcie konta Google Ads
- Analiza dotychczasowych kampanii i usprawnienie analityki
- Optymalizacja kampanii bez zwiększania budżetu
- Stałe doradztwo w zakresie poprawy efektywności kampanii
- Pomoc w poprawieniu samego sklepu, a co za tym idzie, również konwersji
Jaki był cel?
Naszym celem było zwiększenie konwersji i sprzedaży w sklepie bez zwiększania budżetu na kampanie. Chcieliśmy również zwiększyć rolę sklepu w strategii sprzedaży internetowej, która w dużej mierze opierała się na Marketplace’ach.
Dodatkowo, zależało nam na stałym doradztwie w zakresie wprowadzania zmian w sklepie internetowym, aby maksymalnie wykorzystać obecne możliwości.
Mieliśmy świadomość, że nie tylko ustawienie kampanii Google Ads ma znaczenie. Doświadczenie strategiczne, a także praca przy skalowaniu działania marek dały nam możliwość regularnego wskazywania obszarów, które można zmienić w ramach sklepu, komunikacji, kluczowych przewag i innych aspektów. Mieliśmy wiele sytuacji, gdzie aktywnie pomagaliśmy w rozwoju sklepów internetowych.
Podczas spotkań z otwartym zespołem marki Right-Way planowaliśmy kolejne kroki, aby każdego miesiąca wprowadzić usprawnienia. Każdy z elementów był wdrażany, co stopniowo pozwalało zwiększać skuteczność reklam.
Krótko o realizacji
Gdy przejęliśmy konto Google Ads, ROAS (zwrot z wydatków na reklamę) wynosił około 200%. Po dwóch miesiącach współpracy, ROAS wzrósł do ponad 350% bez zwiększania budżetu. Po ponad sześciu miesiącach, udało nam się zwiększyć ROAS do ponad 800%, a prace nad optymalizacją kampanii nadal trwają. Kluczowym elementem naszej współpracy były regularne spotkania online z zespołem Right-Way.eu, podczas których omawialiśmy możliwości poprawy nie tylko kampanii, ale również samego sklepu internetowego.
Zakładamy przy naszych wyliczeniach wyniki w podobnych okresach pod względem sezonowości.
Nasze działania podczas realizacji:
- Analiza i optymalizacja kampanii Google Ads
- Regularne spotkania online z zespołem sklepu
- Doradztwo w zakresie poprawy sklepu internetowego
- Stałe monitorowanie i optymalizacja kampanii Google Ads
- Nowy baner do sklepu internetowego
W samych kampaniach poprawiliśmy analitykę (ustawienie Google Analytics 4), aby prawidłowo monitorować działania i zbierać dane. Zmniejszyliśmy liczbę kampanii do kilku najskuteczniejszych i przesunęliśmy do nich większość budżetu.
Następnie stopniowo optymalizowaliśmy kolejne elementy, aby skalować wynik. Każdego miesiąca zastanawialiśmy się, co możemy zrobić razem z klientem, aby posunąć się choć mały krok do przodu.
W przeciwieństwie do niektórych wykonawców, którzy proponują nierealne rozwiązania podczas audytów lub kontaktują się z klientami tylko w celu dosprzedaży, my wybraliśmy inną drogę. Działaliśmy w ramach stałego budżetu, szukając maksymalnej efektywności.
Nasza strategia opierała się na:
- Stałym monitorowaniu i optymalizacji kampanii
- Regularnym doradztwie i wsparciu dla klienta
- Szukaniu nowych możliwości poprawy efektywności kampanii
W prawdziwym tych słów znaczeniu.
Efekt
Efektem naszej współpracy jest ciągły rozwój kanału Google Ads i doradztwo w zakresie rozwoju sklepu internetowego. Pomagamy Right-Way.eu rozwijać się i mądrze zarządzać budżetem, dostosowując go do możliwości.
Nasza współpraca pokazuje, że efektywność kampanii Google Ads można zwiększyć bez konieczności zwiększania budżetu, a kluczem do sukcesu jest stałe doradztwo i stopniowe zagospodarowywanie każdego z etapów lejka marketingowego.
Życzymy sobie i marce Right-Way kolejnych sukcesów!
Porozmawiajmy o Twoim wyzwaniu
Rozwijaj firmę z nami
hello@sociends.pl