+48731492016 hello@sociends.pl

Są takie współprace, gdzie już po chwili analizy działań reklamowych i ich efektów, jesteśmy w stanie określić, że można wykonać je lepiej. Tak było i tym razem, gdzie już w pierwszym miesiącu współpracy z PolkaBubu, na nowych kontach reklamowych, wygenerowaliśmy większy ROAS (zwrot z wydatków reklamowych) niż poprzednia agencja jakiegokolwiek miesiąca przez rok. 

PolkaBubu to największy butik dziecięcy premium w Polsce. Marka zajmuje się sprzedażą ubrań i akcesoriów dla dzieci oraz dorosłych. Sklep internetowy oferuje szeroki asortyment produktów, w tym ubrania, obuwie, nakrycia głowy, oraz różnorodne akcesoria. Stawia na wysoką jakość materiałów, dbałość o detale i bezpieczeństwo, a także na ekologiczne podejście do produkcji. Produkty są skierowane do osób ceniących wygodę, styl i trwałość materiałów.

Podczas pierwszych rozmów z zespołem marki PolkaBubu dokładnie zbadaliśmy wyzwania, oczekiwania i poprzednie doświadczenia w kontekście realizacji działań marketingowych. Dzięki pierwszym rozmowom określiliśmy dokładne cele naszej współpracy.

Błędy popełnione wcześniej – Uważaj na nie przy współpracy z agencją 

Przy okazji analizy współpracy z PolkaBubu warto przyjrzeć się błędom, które niestety nieświadomie popełniają klienci we współpracy z innymi agencjami. Utrudniają one wzrost, budowanie rentownego marketingu i chęć dokonywania zmian. 

Marka ma genialny zespół, który wcześniej podjął współpracę z dużym kredytem zaufania z inną firmą. Liczył na to, że agencja jest duża i ma klientów, więc pewnie wpłynie to na ich sprzedaż i zagwarantuje wynik. 

Niestety tak się nie stało, a nasz zespół w Sociends wypracował lepsze wyniki już po miesiącu współpracy. Wszystko to na nowych kontach Google Ads i Meta Ads, które utworzyliśmy zgodnie ze sztuką, na naszego klienta. 

  • Model rozliczeń z poprzednią agencją opierał się na “% od budżetu” – Wybierając ten model, jedyna propozycja, którą często słyszysz od specjalistów brzmi “czy zwiększamy budżet w tym miesiącu?”. To abstrakcyjny model rozliczeń i skrajnie nieatrakcyjny dla klientów, szczególnie przy większych wydatkach reklamowych. Interesy marki i wykonawcy wtedy są różne, bo marka chce zwiększać sprzedaż w obecnym budżecie, a agencja zwiększać budżet.
  • Konta reklamowe (Google Ads, Meta Ads) wcześniej zostały założone na agencję (nie były własnością marki PolkaBubu) – Poprzednia agencja utworzyła konta na siebie, co powodowało, że marka nie miała żadnego wpływu na ustawienie kampanii i ich modyfikacje. Mało tego, dane (m.in. z Piksela Meta) były własnością agencji. To kolejna praktyka, przed którą przestrzegamy. Musieliśmy założyć nowe konta reklamowe już na markę (aby zespół PolkaBubu był ich właścicielem) i budować grupy odbiorców od nowa. To nam jednak nie przeszkodziło przed wypracowaniem znacznie lepszego wyniku sprzedażowego.
  • Brak doradztwa ze strony poprzedniej agencji (np. w kontekście sklepu internetowego) – Agencja skupiała się tylko na reklamach produktowych i raportach co miesiąc. Nie było tutaj inicjatywy w kontekście doradztwa marketingowego, wprowadzania zmian w sklepie internetowym, zwiększania konwersji i innych elementów. 

Podczas współpracy z nami wszystkie te problemy zniknęły, gdyż działania wykonaliśmy zgodnie ze sztuką, edukując klienta w zakresie skutków poprzednich decyzji. Zespół PolkaBubu zyskał stały kontakt ze specjalistą, własne konta reklamowe i przewidywalny koszt obsługi, oparty o ilość wykonanej pracy.

Jakie mieliśmy zadanie? 

Naszym zadaniem było zwiększenie ROAS (zwrotu z wydatków reklamowych) i poziomu rentowności marketingu. Określiliśmy wspólnie cel na poziomie 2000% ROAS (20) jako minimalny poziom i przystąpiliśmy do działań. 

  • Ustawianie i optymalizacja reklamy w systemie reklamowym Meta Ads (Facebook i Instagram)
  • Ustawianie i optymalizacja reklam w systemie reklamowym Google Ads
  • Raportowanie wyników w cyklu miesięcznym
  • Stworzenie strategii komunikacji marketingowej w mediach społecznościowych 
  • Doradztwo marketingowe w ramach sklepu internetowego 
  • Podłączenie narzędzi analitycznych i konfiguracja konwersji

Polkabubu

Nasz cel

Naszym głównym celem stało się ciągłe ulepszanie działań marketingowych w oparciu o tygodniowe i miesięczne wymiany doświadczeń, analizy wyników i weryfikacji celów. 

Wprowadzanie nowych rozwiązań i optymalizacji miało na celu nie tylko poprawę efektywności kampanii, ale przede wszystkim systematyczne zwiększanie rentowności działań marketingowych. 

Krótko o współpracy 

Zaraz po stworzeniu kont reklamowych przystąpiliśmy do pracy. Zaprojektowaliśmy kampanie Google Ads i Meta Ads (Facebook + Instagram) oparte o pełen lejek marketingowy, dbając o dotarcie do potencjalnych klientów na każdym jego etapie. 

Stworzyliśmy treści do kampanii reklamowych i materiały graficzne. Ustawiliśmy grupy odbiorców i zadbaliśmy o odpowiednią analitykę (Google Analytics 4, Google Tag Manager, ustawienie konwersji, Piksel Meta).

Meta Ads obsługa

Pierwszy miesiąc był czasem wielu zmian, co nie przeszkodziło nam w wypracowaniu lepszego wyniku, niż ten, na który poprzednia agencja pracowała około roku. 

Działanie 

Wynik (poprzednia agencja ostatniego miesiąca współpracy)

Nasz zespół Sociends

(pierwszy miesiąc współpracy)  

Meta Ads (Facebook + Instagram) 

ROAS ok. 14,65 (1465%)

ROAS ok. 18,94 (1894%) 

Google Ads 

ROAS ok. 16 (1600 %)

ROAS ok. 20,42 (2042%) 

To znacznie lepszy wynik z naszej strony, a każdy kolejny miesiąc to nowe szanse rozwoju, ulepszenia kampanii i potencjał generowania lepszych wyników. 

Wystarczyło uczciwie podejść do współpracy i z zaangażowaniem popracować nad poszczególnymi ustawieniami kampanii, a wynik dał nadzieję zarówno nam, jak i klientowi, na dalszy wzrost. 

Każdego tygodnia wprowadzamy kolejne usprawnienia, a także udzielamy sugestii w kontekście zmian strategicznych i w sklepie internetowym. 

Warto wspomnieć, że ten wynik nie byłby możliwy, gdyby nie długa, wytrwała praca zespołu PolkaBubu, który starannie tworzy kolejne kolekcje, ogromną ilość treści do mediów społecznościowych i utrzymuje szczery, regularny kontakt ze swoimi klientami. Marka od lat pracuje nad budowaniem pozycji lidera na rynku.

Efekt 

Generując coraz lepsze wyniki sprzedażowe zespół marki zaufał nam przy tworzeniu strategii komunikacji marketingowej i doradztwie marketingowym. ROAS rośnie z biegiem czasu, a my dalej pracujemy nad modelowaniem rentownego marketingu.

Porozmawiajmy o Twoim wyzwaniu

Rozwijaj firmę z nami

Email

hello@sociends.pl

Agencja Sociends