Budowanie marki w branży usługowej, generując leady i zwiększając udział w rynku wymaga starannie dopasowanego zestawu działań. Podczas współpracy w Loft-Concept mogliśmy pomóc w budowie marki profesjonalnego wykonawcy drzwi, okien i ścianek działowych na terenie Polski. Działania prowadziliśmy od początku powstania marki po moment, w którym stała się ona rozpoznawalna w swojej niszy. Zobacz, jak wspólnie pracowaliśmy na wyniki firmy!
Jakie mieliśmy zadanie?
Rozpoczęliśmy współpracę od stworzenia i planu, a następnie przeszliśmy do egzekucji strategii marketingowej marki. Zaczynaliśmy posiadając jedynie logotyp i podstawową stronę internetową, co było sporym wyzwaniem. Mieliśmy jednak pomysł na efektywną komunikację do wybranych grup docelowych.
Naszym zadaniem była pomoc w zbudowaniu marki na terenie Polski, w konkretnej niszy. Skupiliśmy się na zbudowaniu opracowanego, spójnego wizerunku i generowaniu leadów, które miały bezpośrednio przełożyć się na sprzedaż i wzrost przychodów firmy. Byliśmy odpowiedzialni za kompleksowe działania marketingowe na każdym z etapów lejka.
Współpracując blisko z działem sprzedaży dopasowaliśmy konkretne zestawy działań i proces obsługi zapytań w taki sposób, aby szanse na realizację każdego zapytania były maksymalnie wysokie. Razem pracowaliśmy nad procesami i komunikacją, aby poukładać każdy z elementów w spójnie działającą całość.
Zakres współpracy
Byliśmy odpowiedzialni za stworzenie, na podstawie audytu, strategii marketingowej marki i opracowanie przewag w komunikacji.
Następnie nasza odpowiedzialność skupiała się na prowadzeniu komunikacji w większości wybranych kanałów marketingowych, tzn. w wybranych mediach społecznościowych (Facebook, Instagram), a także Google Ads.
Wspieraliśmy firmę również w tworzeniu materiałów na potrzeby reklam, wykonując sesje zdjęciowe i materiały wideo.
Każde działanie było planowane w oparciu o opracowaną strategię, by w rezultacie zwiększyć skuteczność działań reklamowych.
Krótko o współpracy
Podczas współpracy już od samego początku ważne było wypracowanie konkretnych przewag w komunikacji i obietnic marki (Brand Promises), które będą miały pokrycie w realnych przewagach konkurencyjnych marki.
To bardzo ważne, gdyż wiele firm podejmuje błąd, tworząc obietnice, które nie mają pokrycia w rzeczywistości, co utrudnia realizację działań marketingowych i zdobycie wyników. Kończy się to wtedy rozczarowaniem potencjalnych klientów.
Korzystając z możliwości przeprowadzenia wywiadów w firmie, opracowaliśmy przewagi, slogany, a także wytyczne do komunikacji w każdym kanale. Całość złożyła się na dopracowaną strategię komunikacji w mediach społecznościowych. Podczas tego etapu pomogło nam doświadczenie biznesowe w tworzeniu marek i świadomym planowaniu komunikacji do wyselekcjonowanej grupy odbiorców, z pomocą segmentacji rynku.
Następnie, wykorzystując kompetencje marketingowe, przeszliśmy do realizacji wyselekcjonowanego zestawu działań. Początkowo należał do nich marketing w mediach społecznościowych i marketing szeptany. Przed rozpoczęciem komunikacji, pomogliśmy w wygenerowaniu materiałów wykonując pierwszą sesję zdjęciową.
Pierwszych kilka miesięcy współpracy przyniosło wysokie zasięgi, wzrost fanów i ciągle rosnącą liczbę zapytań zarówno na Instagramie i Facebooku, jak w komunikacji mailowej i telefonicznej.
Oprócz naszych działań, dział sprzedaży pracował intensywnie nad pozyskaniem partnerów i nowych klientów, korzystając z cold mailingu. Zespół odwiedzał też fizycznie w placówkach w całej Polsce partnerów, pracując na maksymalizowanie wyników. Wtedy możliwe było osiągnięcie synergii pomiędzy wizerunkiem i działaniami w internecie, a działaniami sprzedażowymi. Dopiero współpraca dwóch działów mogła dać konkretny rezultat w postaci zamówień.
Stopniowo, w miarę uzyskiwania coraz lepszych wyników, rozszerzyliśmy zakres współpracy o kampanie reklamowe Google Ads.
Proces współpracy był utrzymywany poprzez regularne raportowanie i spotkania, podczas których wprowadzone mogły być kolejne usprawnienia.
Generowanie leadów w branży usługowej
Jednym z największych błędów branży usługowej jest brak pracy nad wyróżnikami marki i spójnym przekazem. Przez to firmy stają się łudząco podobne do konkurencji, a tym samym ich szansa na zdobycie klienta zmniejsza się.
Bardzo ważna jest praca nie tylko nad komunikacją ale także samym produktem i dystrybucją w ramach działań marketingowych po to, by wypracowywać realne przewagi, których oczekuje rynek. W tym przypadku obietnicą jest szybki czas realizacji, który firma mogła zapewnić dzięki swojej sprawności operacyjnej i profesjonalizmowi.
“Loftowe wykończenie każdej przestrzeni”, czyli slogan marki, miał wskazywać również na dostępność produktów w całej Polsce dzięki odpowiedniej dystrybucji i sieci kontrahentów. Całość pomogła w pozyskiwaniu pozytywnych opinii.
Znaczenie miały również realizacje, które przyciągały uwagę swoją atrakcyjnością.
Dzięki temu, dokładając technologię i odpowiednie kompetencje marketingowe, mogliśmy technicznie targetować reklamy dokładnie do osób, które oczekują od dostawcy wspomnianych przewag. Całość przekładała się na zwiększenie ilości fanów, a także ilość zapytań poprzez messenger, kontakt telefoniczny i mailowy.
Zapewnienie stabilnego wzrostu poprzez spójność komunikacji we wszystkich kanałach
Spójność komunikacji, jaką utrzymywaliśmy przez ponad rok współpracy skutkowała regularnym wzrostem w tym okresie czasu. Udawało nam się stopniowo zwiększać obszar obsługi i generować zapytania w różnych częściach Polski.
Efekt
Efektem po roku współpracy było stworzenie stabilnej marki na rynku lokalnym ogólnopolskim, wraz z wypracowaniem wyróżniających się wyników w branży. Spójność i proaktywna współpraca pozwoliła na poukładanie wszystkich elementów w działającą marketingową maszynę.
Współpraca zakończyła się nagromadzeniem realizowanych działań, co umożliwiło firmie zatrudnienie wewnętrznie osoby mogącej przejąć wybrane obowiązki związane z marketingiem.
Wypracowana organizacja pracy pozwoliła na szybkie wdrożenie w procesy.
To doskonały przykład, że dobierając odpowiedniego wykonawcę, który zwróci uwagę również na biznesowy aspekt, prowadzi do efektów i rozwoju nawet w konkurencyjnej branży.
Prowadzisz firmę usługową? Chciałbyś poukładać działania marketingowe lub zbudować silną markę? Napisz do nas i porozmawiajmy o tym, co możemy dla Ciebie zrobić.
Porozmawiajmy o Twoim wyzwaniu
Rozwijaj firmę z nami
hello@sociends.pl