Budowanie wizerunku pracodawcy na rynku lokalnym wpływa na to, jak dużą ilość pracowników przyciągnie dana firma. Nie ulega wątpliwości również fakt, że wtedy możemy wyselekcjonować najlepszych kandydatów, zapewniając pracę, możliwości rozwoju i godne zarobki. Jak pomogliśmy stworzyć wizerunek pracodawcy na rynku lokalnym i zapewnić większy wpływ aplikacji? Dowiesz się czytając poniższe Success Story.


Jakie mieliśmy zadanie?

Naszym zadaniem było stworzenie pomysłów, zarysu strategii, a następnie wizerunku, który realizowany zarówno wewnątrz, jak i zewnątrz firmy, przyniósłby korzyści w postaci większego zainteresowania konkretnymi stanowiskami pracy na rynku lokalnym.


Zakres współpracy

  • Stworzenie strategii komunikacji i employer brandingowej
  • Wykonanie materiałów reklamowych
  • Stała komunikacja w mediach społecznościowych i na portalach pracy
  • Kampanie performance Facebook Ads

Byliśmy odpowiedzialni za stworzenie strategii komunikacji marki i employer brandingu, wraz z personami potencjalnych pracowników. Następnie naszym zadaniem pozostało wdrożenie całości działań dbając o to, by przyniosły skutek zarówno w krótkiej, jak i dłuższej perspektywie.

Całość komunikacji w mediach społecznościowych i na portalach pracy wspieraliśmy kampaniami performance – Facebook Ads. Płatne reklamy na Facebooku umożliwiały szersze dotarcie do społeczności lokalnej i zainteresowanie jej wartościami reprezentowanymi przez firmę.


Krótko o współpracy – Lokalny employer branding jako składowa sukcesu rekrutacji

Podczas współpracy już od samego początku oprócz roli wykonawczej, pełniliśmy również rolę doradczą w zakresie wizerunku i komunikacji. Podczas budowania strategii komunikacji współpracowaliśmy ściśle z osobami z wewnątrz organizacji, aby wypracować realne wartości, slogany, a także benefity, które następnie komunikowane były na zewnątrz.

Wszystko musiało tworzyć spójną całość, która następnie przełożyła się na zaangażowanie i zwiększoną ilość aplikacji.

Następnie stworzyliśmy materiały, które wspomagały nas później przy promocji konkretnych materiałów. Wyselekcjonowaliśmy również stanowiska, które stały się priorytetem podczas rekrutacji.

Wreszcie pewna praca” – brzmi slogan marki. Skupiliśmy się na pokazaniu organizacji pracy, jasnego podziału obowiązków, benefitach i kontakcie z innymi osobami w firmie. Wszystkie te elementy wpływają na satysfakcję w pracy i staż. Wiele osób w firmie pracuje od samego początku, rozwijając się w jej strukturach. Warto było to pokazać, aby odkryć karty przed nowymi kandydatami.

Sesje zdjęciowe – zrobiliśmy co najmniej kilka sesji zdjęciowych, które miały na celu przedstawienie wybranych stanowisk, materiałów, a także firmy “od środka”. Poznanie zakładu przez potencjalnego pracownika znacznie bowiem zwiększyłoby szansę na wysłanie aplikacji i staranie się o pracę.

Nagrania wideo – przyjeżdżając do siedziby firmy, przeprowadziliśmy wywiad dotyczący poszczególnych aspektów działania do komunikacji i nagraliśmy wideo z wybranymi pracownikami. Opowiedzieli oni o swoich codziennych obowiązkach i odczuciach podczas pracy, aby lepiej zobrazować klimat w firmie.

Budowanie wizerunku pracodawcy

Całość materiałów zamieniła się w oparty o strategię komunikacji harmonogram, który stale realizowaliśmy. Dbaliśmy o tworzenie i publikowanie w sposób regularny komunikatów zarówno w mediach społecznościowych, jak i w portalach pracy. Dzięki temu na bieżąco odpowiadaliśmy na pojawiające się zapytania, rozwijaliśmy wątpliwości potencjalnych kandydatów i generowaliśmy kolejne aplikacje.

Regularna komunikacja i wymiana informacji – Podczas współpracy z nami można liczyć na stałe wsparcie doradcze i merytoryczne. Realizacja działań uzupełniona została o raportowanie tygodniowe i zbiorcze, miesięczne, co tworzy przestrzeń do wymiany doświadczeń i wypracowywaniu nowych rozwiązań.


Efekt

Podczas współpracy firma zwiększyła swoją świadomość marki, zakładu i ofert pracy w całym regionie, na arenie lokalnej. Udało się również w sposób łatwiejszy rekrutować i pozyskiwać aplikacje na stanowiska produkcyjne, konserwacyjne i związane ze sprzedażą.

Udało się również rozwiać mity krążące wokół firmy i skonfrontować każdą zainteresowaną osobę z merytoryczną informacją prosto z wewnątrz. Niezależnie od tego, czy dana osoba aplikuje na dane stanowisko, czy nie, może wymienić się informacjami otrzymując rzetelny feedback.

Porozmawiajmy o Twoim wyzwaniu

Rozwijaj firmę z nami

Email

hello@sociends.pl

Agencja Sociends